TAKİP ET & ONAYLA

Translate

21 Aralık 2012 Cuma

BEREKET ÇİÇEĞİ...BEREKETİNİZ BOL VE DAİM OLSUN...


Bereket Çiçeği' Türkiye'de var mı bilmiyorum ya da başka bir isimle olabilir mi ondan da emin değilim ama benim BEREKET ÇİÇEĞİM Londra'dan.. 

Hikayesi ise şöyle :
Geleneklere ve ritüellere bağlı İngilizler, yüz yıllardır yeşil tombil yapraklı bu çiçeğin kendilerine ve evlerine bereket - bolluk getirdiğine inanıyor.

Hiç çiçek açmıyor aslında sadece tok yapraklardan 12 ay boyunca daima diri ve yeşil olması dayanıklığı temsil ediyor. Aynı zamanda yeşil, büyümenin rengi  ve  barışı uyumu yansıtıyor.
Yeni doğan bebeğe bolluk ve büyüme anlamında mutlaka hediye ediliyor .
Ev sahibi olanlara , yeni işe girenlere,yeni evlenenlere verilen yeşil yapraklı bir çiçek.Haftada bir kaç kez azar azar toprağın dibine su veriliyor ve kalın yeşil yapraklarını püskürtme su ile parlatabiliyorsunuz.

Bu çiçek hayatınıza girdikten sonra size mesajlarda veriyor. Örneğin mevsimden etkilenmesi söz konusu olmadığı için solması , dökülmesi gibi durumlarda bereket ve şükür dengenize dikkat etmeniz gerektiği gibi...

Çiçek genelde her yerde satılıyor çünkü herkesin evinde bulundurduğu bir bitki.Bana Londra da ev aldığım zaman hediye gelmişti,evimde görenler 'kırma' dal istedi kendilerine de o enerjiyi paylaşmak için.Çünkü dükkandan satın alınandan öte, hediye gelen kişiden o enerji ile almanın çok daha iyi olduğuna inandıkları için...

Kırmayı verdiklerim hemen para bıraktılar saksının yanına, malum biz Türk olduğumuz için ' olur mu hiç' diyecek oldum.. Çiçek küser ve bereketin azalır sonra dediler..Parayı aldıktan sonra ise çiçek adeta yenilenerek  coşuyor .

Kısacası paylaşmanın çokluğuna yeşeriyor. Ben 2004 de kızımın doğumu ile İstanbul gelirken getirdim ve anneme - teyzeme - hikayeyi bilen dostlarıma da 'kırma' olarak hediye ettim bereket parası ile birlikte.

Ayrıca Hıdrellezde gül ağacı dibine ve bereket çiçeğimin dibine mutlaka para gömüyorum , Ayrıca her yeni ay ve  dolunayda bereket paramı saksısına gömüyorum. Benim çevremde pek çok kişide var şimdi.. 

BEREKET ÇİÇEĞİ min bana kıldığı bolluk ve berekete inanıyorum :)))

NOT: Hayatım boyunca annemin tatile giderken emanet ettiği çiçeklere bile bakamayan ben,  2000 yılından bu yana Bereket Çiçeğimleyim :)))

BEREKET ÇİÇEĞİ KIRMALARI Londra dan gelmektedir ve kırma bedeli kasım ayından bu yana EUR dan dolayı 15 TL dir. Dileyenlerin meldatuncel@gmail.com adresine açık posta adresleri ile tel bilgisini mail yollaması gerekmektedir..

''Bereketiniz BOL ve DAİM OLsun''Melda Tunçel'DEN alıntıdır..
meldatuncel@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder